Als startende ondernemer heb ik jaren geleden trainingen gevolgd op het gebied van acquisitie. Elke ondernemer weet natuurlijk dat acquisitie van levensbelang is voor zijn of haar bedrijf: geen klanten, geen omzet, dus ook geen bedrijf. Het viel mij op dat veel ondernemers acquisitie niet leuk vinden.

Als communicatiespecialist moet ik natuurlijk zelf zorgen voor het werven van mijn eigen klanten. Waar ik ook tegenaanloop is dat terwijl ik mijn communicatiewerk goed voor elkaar heb, mijn opdrachtgever worstelt met de vervolgstap: het benaderen van nieuwe klanten. Wat ik veel hoor is dat mensen graag praten met nieuwe klanten, maar dat ze het leggen van de eerste contacten vervelend en lastig vinden.

Dit dilemma speelde door mijn hoofd toen ik ongeveer een jaar geleden Gijs Jansen leerde kennen. Hij werkte als media-adviseur bij een uitgeverij en dat is een van de meest vervelende branches om acquisitie voor te plegen. Een advertentieverkoper heeft immers geen goede naam. Gijs gaat echter niet gebukt onder de slechte reputatie van zijn beroepsgroep. Met zijn warme persoonlijkheid, vriendelijke stem, grote algemene kennis en belangstelling voor mensen is hij geboren om acquisitie te plegen. Hij weet in no time mensen voor zich te winnen en de essentiële informatie los te krijgen die hij nodig heeft. En dat alles op een uiterst beleefde en vriendelijke manier.

Het geluk wilde dat Gijs begin dit jaar zijn baan bij de uitgeverij vaarwel zei en zich vestigde als zelfstandig ondernemer met Gijs Jansen Salesseverice. Hij ondersteunt ondernemers bij de acquisitie. Gijs zorgt voor het actualiseren van adressen, het bedenken van contactmogelijkheden met klanten en het daadwerkelijk benaderen van potentiële klanten. Ik werk graag samen met Gijs en daarom hebben we enkele projecten gedaan, waarbij ik zorgde voor een goede communicatie en positionering en Gijs voor de ondersteuning van de verkoop. Zijn rol was het leggen van contacten zodat vertegenwoordigers van de bedrijven in een gespreid bedje de verkoopgesprekken voerden.
Dit bleek een efficiënte werkwijze te zijn. Mijn kracht is het ontwikkelen van strategisch doordachte communicatie. Door de samenwerking met Gijs laat ik de inhoud van de communicatie nauw aansluiten bij de verkoop. Gijs is goed in het snel opsporen en benaderen van contactpersonen. Het resultaat van onze samenwerking was dat we snel contacten legden met potentiële klanten. Ook waren de bedrijven waarvoor we werkten verlost van het vaak impopulaire acquisitiewerk.

Gijs en ik zien dat bedrijven profiteren van het combineren van communicatie en salesondersteuning. Daarom bieden we deze gecombineerde dienstverlening aan onder de naam Communicatie Plus. Meer over ons aanbod vind je op onze website communicatieplus.com.

Communicatie Plus is een uitvinding voor ondernemers. Het benaderen van nieuwe klanten wordt gedaan. Je krijgt de contacten op een presenteerblaadje. Dankzij onze ervaring verloopt het proces efficiënt en snel. Jouw acquisitiemogelijkheden zijn veel groter en je heb meer omzet.

Bovendien zorgt de inzet van Communicatie Plus voor meer plezier. Wij doen graag op een prettige manier ons werk. Dat geldt ook voor jou. Als jij ons inschakelt kunt jij je richten op wat je leuk vindt en waar je goed in bent.